Home ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΒΑΡΟΥΣ Το καλυτερο μερος για τη ζυγαρια μας ειναι τα σκουπιδια

Το καλυτερο μερος για τη ζυγαρια μας ειναι τα σκουπιδια

1920x1074-weight-balance-1

Λανθασμένα οι περισσότεροι έχουν συνδέσει την εικόνα του σώματος τους με το βάρος τους και προσκολλούνται σε ένα ιδανικό αριθμό κιλών που θέλουν πάση θυσία να δούνε στη ζυγαριά τους.

Τι είναι όμως αυτό το νούμερο που τελικά μας δείχνει η ζυγαριά μας. Και γιατί του επιτρέπουμε να καθορίζει τη διάθεση αλλά και την αυτοπεποίθησή μας;

Όταν ζυγιζόμαστε ο αριθμός των κιλών που μας δείχνει η ζυγαριά περιλαμβάνει:

ζυγαριάΜυϊκή Μάζα

Η Μυϊκή Μάζα του σώματος μπορεί να αυξηθεί μέσω της άσκησης εφόσον βέβαια η διατροφή του ατόμου είναι κατάλληλη. Πολλές φορές άτομα τα οποία ασκούνται και διατρέφονται ισορροπημένα αδυνατούν να αντιληφθούν γιατί δεν βλέπουν την πολυπόθητη αλλαγή στη ζυγαριά. Αυτό συμβαίνει γιατί επιτυγχάνουν αλλαγή στη σύσταση του σώματος και όχι απλά μείωση του σωματικού βάρους. Η μυϊκή μάζα αυξάνει και το λίπος μειώνεται. Αν λάβουμε υπόψη μας και το γεγονός ότι ο μυϊκός ιστός ζυγίζει περισσότερο από το λιπώδη (η πυκνότητα του μυϊκού ιστού είναι 1,1 gr/cm3 και του λίπους 0,9 gr/cm3) μπορούμε εύκολα να αντιληφθούμε γιατί η αλλαγή που υπάρχει στο σώμα δε μπορεί να φανεί και ως αλλαγή στην ένδειξη της ζυγαριάς.

Επίσης ένα άτομο που ακολουθεί ένα έντονα υποθερμιδικό διαιτολόγιο με στόχο την γρήγορη απώλεια λίπους και παράλληλα έχει ένα καθιστικό τρόπο ζωής είναι εύκολο να δει μια μεγάλη μείωση στην ένδειξη της ζυγαριάς αλλά καμία διαφορά στην εικόνα του σώματός του.

Νερό

Το σώμα μας αποτελείτε κατά το μεγαλύτερο μέρος του από νερό. Θα πρέπει να γνωρίζουμε ότι η ποσότητά του στον οργανισμό μας αυξομειώνεται συνεχώς. Κάθε αλλαγή λοιπόν στην ποσότητα του νερού θα μεταφραστεί και σε αλλαγή στη ζυγαριά μας χωρίς όμως αυτό να συνεπάγεται και αλλαγή στο λίπος του σώματος.

Αν λοιπόν είμαστε αφυδατωμένοι το βάρος μας θα είναι μικρότερο. Μείωση των υγρών του σώματος μπορεί να έχουμε κατά το πρωινό ξύπνημα, μετά από έντονη άσκηση αλλά ακόμη και αν μείνουμε αρκετές ώρες χωρίς κατανάλωση νερού (πόσιμου ή μέσω της τροφής).

Αντίθετα αποτελέσματα, αύξηση δηλαδή του βάρους μας, μπορεί να επιφέρει η κατακράτηση υγρών. Κατακράτηση μπορεί να έχουμε ως αποτέλεσμα τους είδους της τροφής που έχουμε καταναλώσει, φαρμάκων των οποίων πιθανών λαμβάνουμε, παθολογικών καταστάσεων αλλά και της ορμονικής λειτουργίας.

Οστά

Τα οστά στο ανθρώπινο σώμα δεν μεταβάλλονται ιδιαίτερα κατά την ζωή του ατόμου. Θα πρέπει όμως να λάβουμε υπόψη μας την διαφορετικότητα του σκελετικού τύπου ανάμεσα σε κάθε άτομο. Έτσι ο σκελετός ενός ατόμου μπορεί να είναι ελαφρύς, μέτριος ή βαρύς.

Περιεχόμενο γαστρεντερικού συστήματος

Είναι γνωστό ότι η λήψη τροφής πριν το ζύγισμα θα αυξήσει το βάρος στη ζυγαριά μας. Το ίδιο άτομο ζυγίζει πάντα λιγότερο το πρωί από ότι το βράδυ.

Αυτό που οι περισσότεροι όμως δεν γνωρίζουν είναι ότι το βάρος μας επηρεάζεται άμεσα και από τη τροφή που έχουμε φάει ακόμη και το προηγούμενο 48ωρο. Το πόσο εύπεπτο είναι ένα τρόφιμο θα επηρεάσει το χρόνο διέλευσής του από το γαστρεντερικό σύστημα αλλά και την ταχύτητα απορρόφησής του.

Δύσπεπτες τροφές μπορεί να προκαλέσουν προσωρινή αύξηση του βάρους μας και λόγω κατακρατήσεων αλλά και φουσκώματος – τυμπανισμού.

Αν λοιπόν μια μέρα ξεφύγετε σε ποσότητα ή και ποιότητα φαγητού μη ζυγιστείτε ποτέ την επόμενη. Η αύξηση στο βάρος σας δεν σημαίνει απαραίτητα ότι συνεπάγεται αύξηση του λίπους.

Λίπος

Το λίπος είναι το μόνο που θα έπρεπε να μας απασχολεί κατά την αξιολόγηση του σώματός μας. Η ζυγαριά όμως δεν είναι το κατάλληλο όργανο μέτρησής του.

Η λιπομέτρηση είναι η διαδικασία με την οποία μπορούμε να υπολογίσουμε την σύσταση του ανθρώπινου σώματος. Μπορούμε να δούμε τα επιμέρους στοιχεία του, να εξάγουμε ασφαλή συμπεράσματα και να ορίσουμε με ασφάλεια τους στόχους μας για το σώμα μας.

Η λιπομέτρηση πρέπει να γίνει υπό αυστηρές προϋποθέσεις για να είναι αξιόπιστη και τα αποτελέσματά της να αξιολογηθούν από Διαιτολόγο – Διατροφολόγο.

Μην αφήνεται τη ζυγαριά λοιπόν να καθορίζει τη διάθεσή σας.

You may also like

Leave a Comment