Home ΔΙΑΤΡΟΦΗ Διατροφη Χριστουγεννα Πρωτοχρονια

Διατροφη Χριστουγεννα Πρωτοχρονια

o-CHRISTMAS-FOOD-facebook_1920x1074

Χριστούγεννα και Πρωτοχρονιά… η πιο αγαπημένη εποχή του χρόνου !!!

Ποιος δεν περίμενε την εποχή των Χριστουγέννων και της Πρωτοχρονιάς από τότε που ήταν ακόμη παιδί. Ευκαιρία για ξεκούραση, διασκέδαση, αναθέρμανση των παραμελημένων σχέσεων, ζεστές οικογενειακές στιγμές, δώρα, στολίδια.

Μια εποχή που λάμπει…

Μια ευκαιρία να ξεφύγουμε από τις υποχρεώσεις, τις ευθύνες, τα πρέπει. Μια ευκαιρία να χαλαρώσουμε.

Για πολλούς όμως από εμάς οι γιορτές γρήγορα μετατρέπονται σε μια στρεσογόνο κατάσταση την οποία αδυνατούμε να διαχειριστούμε. Οι προσδοκίες μας, η αναζήτηση των καλύτερων γιορτών, η προσωπική απαίτηση για τελειότητα…

Μεγάλο μερίδιο του άγχους μας οφείλεται στη διαχείριση της διατροφής μας.

Ας απαλλαγούμε από αυτό το άγχος με γνώση, προετοιμασία, οργάνωση και κατανόηση των αναγκών μας.
Η σχέση μας με την τροφή εξαρτάται από πάρα πολλούς παράγοντες κυρίως όμως από τα βιώματα που είχαμε ως παιδιά, την ιδιοσυγκρασία μας ως άτομα και τις προσωπικές μας απαιτήσεις.

Το άγχος της πρόσληψης βάρους.

Τα Χριστούγεννα και η Πρωτοχρονιά είναι αδιαμφισβήτητα η εποχή με τους περισσότερους γευστικούς πειρασμούς. Τα εορταστικά γεύματα, το αλκοόλ αλλά κυρίως τα γλυκά δεν μπορούν να αφήσουν κανέναν ασυγκίνητο.

Πως όμως μπορούμε να τα διαχειριστούμε;

  • Αποφύγετε τις περιόδους στέρησης – υπερκατανάλωσης. Αν για μεγάλο χρονικό διάστημα ακολουθούμε ένα στερητικό πρόγραμμα διατροφής τότε είναι μαθηματικά βέβαιο ότι στο εορταστικό τραπέζι θα περάσουμε στην υπερκατανάλωση. Προσπαθήστε η διατροφή των προηγούμενων ημερών να είναι ισορροπημένη.
  • Την ημέρα του εορταστικού τραπεζιού ξεκινήστε την με ένα θρεπτικό πρωινό και μην αμελείτε τα ενδιάμεσα σνακ. Μία με δύο ώρες πριν το γιορτινό τραπέζι φάτε ένα φρούτο έτσι ώστε να μειώσετε το αίσθημα της πείνας.
  • Ξεκινήστε το γεύμα σας με σαλάτα και λαχανικά.
  • Προσπαθήστε να τρώτε αργά και εκμεταλλευτείτε το χρόνο για κουβεντούλα με τους συνδαιτυμόνες σας. Θα απολαύσετε το γεύμα σας και θα δώσετε τον απαιτούμενο χρόνο στον οργανισμό σας να αντιληφθεί το αίσθημα του κορεσμού.
  • Προσοχή στην υπερκατανάλωση του αλκοόλ. Το αλκοόλ περιέχει πολλές θερμίδες και δεν επιφέρει αίσθημα κορεσμού. Προσοχή στην αφυδάτωση που μπορεί να προκαλέσει η υπερκατανάλωση αλκοόλ. Να έχετε πάντα δίπλα σας και ένα ποτήρι νερό.
  • Επιλέξτε με βάση την ποιότητα και όχι την ποσότητα. Προαποφασίστε τι θα φάτε λαμβάνοντας υπόψη σας όχι μόνο την θερμιδική αξία του τροφίμου αλλά και τις επιθυμίες σας.
  • Περπατήστε, χορέψτε, ασκηθείτε. Σίγουρα οι προσλαμβανόμενες θερμίδες θα είναι λίγο αυξημένες, αυξήστε λοιπόν τις θερμίδες που θα κάψετε.
  • Επιτρέψτε μικρές παρασπονδίες. Απολαύστε χωρίς τύψεις το αγαπημένο σας γλυκό.12-28-09 ornaments056.jpg

Την επόμενη μέρα μην ζυγιστείτε το νούμερο της ζυγαριάς θα είναι πλασματικό και θα επηρεάσει άσκοπα την διάθεσή σας. Δώστε στον οργανισμό σας το χρόνο που χρειάζεται για να επανέλθει ακολουθώντας μια ισορροπημένη διατροφή και αποφύγετε τις μαγικές λύσεις που υπόσχονται οι “φρουτοθεραπείες”, οι “ δίαιτες αποτοξίνωσης ” και οι “μαγικοί καφέδες”.

You may also like

Leave a Comment