Home ΔΙΑΤΡΟΦΗ Μελομακαρονα ή Κουραμπιεδες;

Μελομακαρονα ή Κουραμπιεδες;

o-MELOMAKARONA-facebook_1920x1074

Τα δύο αυτά γλυκά αποδίδουν περίπου τις ίδιες θερμίδες οι οποίες, ανάλογα πάντα και με τη συνταγή την οποία χρησιμοποιούμε, αλλά και το μέγεθός τους, κυμαίνονται από 150 έως 200 ανά τεμάχιο.

Θρεπτικά η διαφορά τους είναι μεγάλη και οφείλεται στα υλικά τα οποία χρησιμοποιούμε για την παρασκευή τους.

Στα μελομακάρονα η λιπαρή ουσία είναι το ελαιόλαδο το οποίο είναι πλούσιο σε αντιοξειδωτικές ουσίες και μονοακόρεστα λιπαρά οξέα και προσδίδει τις ευεργετικές του ιδιότητες στο τελικό προϊόν.

Αντίθετα οι κουραμπιέδες παραδοσιακά περιέχουν βούτυρο πλούσιο σε κορεσμένα λιπαρά οξέα τα οποία αυξάνουν την ολική χοληστερόλη αλλά και την LDL.

Σημαντικό προβάδισμα στη σύγκριση των δύο αυτών γλυκών έρχεται να δώσει και η προσθήκη μελιού, κανέλας και καρυδιών που περιέχουν τα μελομακάρονα.

Το μέλι είναι γνωστό για την υψηλή διατροφική του αξία αλλά και για τις αντιοξειδωτικές, και αντιβακτηριακές του ιδιότητες.

Όσον αφορά την κανέλα έρευνες των τελευταίων ετών δείχνουν ότι η κατανάλωσή της συμβάλλει στον έλεγχο των επιπέδων σακχάρου σε διαβητικούς ασθενείς.

Αντιθέτως οι κουραμπιέδες περιέχουν μεγάλη ποσότητα λευκής ζάχαρης. Η κατανάλωση λευκής ζάχαρης, εκτός των θερμίδων που αποδίδει, δε θα πρέπει να ξεχνάμε ότι αυξάνει την πιθανότητα εκδήλωσης καρκίνου του παχέως εντέρου.

Το κοινό θετικό στοιχείο των δύο γλυκών είναι η ύπαρξη ξηρών καρπών, καρυδιών και αμυγδάλων αντίστοιχα, τα οποία αυξάνουν τη θρεπτική αξία τους.

Αδιαμφισβήτητα λοιπόν ανάμεσα σε αυτά τα δύο γλυκά είναι προτιμότερο να καταναλώσουμε μελομακάρονα. Αν παρόλα αυτά δε μπορείτε να αντισταθείτε στους κουραμπιέδες καταναλώστε τους με μέτρο και προσπαθώντας να “τινάζετε” την επιπλέον ζάχαρη άχνη που περιέχουν.

You may also like

Leave a Comment