Home ΑΣΚΗΣΗ Τρεξιμο για αρχαριους…

Τρεξιμο για αρχαριους…

rscn0884_00_1920x1074

Αν όταν ακούτε τη λέξη «άσκηση» ο νους σας πηγαίνει στο κλειστό χώρο ενός γυμναστηρίου ή θυμάστε τις αμέτρητες συνδρομές που στο παρελθόν πληρώσατε και φυσικά δεν εκμεταλλευτήκατε τότε πραγματικά πρέπει να διαβάσετε αυτά που ακολουθούν….

Σίγουρα το γυμναστήριο και οι οργανωμένοι κλειστοί χώροι άσκησης έχουν αρκετά πλεονεκτήματα έχουν όμως και μειονεκτήματά….

Αν θέλετε να βελτιώσετε τη φυσική σας κατάσταση και ίσως να απαλλαχθείτε από λίγα περιττά κιλά, αλλά δεν είστε έτοιμοι να ενταχθείτε σε μια οργανωμένη δραστηριότητα τότε το τρέξιμο είναι μια καλή αρχή.

Πού να τρέξω;

Ο χώρος τον οποίο θα επιλέξετε εξαρτάτε από πολλούς παράγοντες. Δοκιμάστε και επιλέξετε το χώρο που σας ταιριάζει.
• Γήπεδα και ανοιχτοί αθλητικοί χώροι. Ανακαλύψτε τα γήπεδα της γειτονιάς σας. Αν στην περιοχή σας υπάρχει κάποιος αθλητικός χώρος με ταρτάν θα ήταν ιδανικός για αρχή.
• Σε πάρκο ή άλσος. Σίγουρα είναι πιο ευχάριστος χώρος αλλά θα πρέπει να επιλέξτε με προσοχή την ώρα και το χώρο με κύριο γνώμονα την ασφάλειά σας.
• Στη γειτονιά σας. Το να τρέχετε στη γειτονιά σας έχει ένα μεγάλο πλεονέκτημα… Είναι έξω από το σπίτι σας! Τέρμα λοιπόν οι δικαιολογίες.
• Στο βουνό… Το ορεινό τρέξιμο απευθύνετε σε λίγο ποιο προχωρημένους αλλά η επαφή με τη φύση, η θέα, η ηρεμία, αυτό το κάτι μαγικό που δε γράφετε σε χαρτί θα σας αποζημιώσει. Υπάρχουν περιοχές από τις οποίες η πρόσβαση στο βουνό ακόμη και καθημερινά είναι εύκολη. Εκμεταλλευτείτε το.

Τι να φορέσω;

• Άνετα αθλητικά παπούτσια σχεδιασμένα για τρέξιμο. Συχνά συναντώ στο δρόμο ανθρώπους με ακριβά gadgets τρεξίματος και εντελώς ακατάλληλα παπούτσια. Αξίζει να διαθέσετε λίγα χρήματα για ένα σωστό παπούτσι τρεξίματος.
• Ρούχα ανάλογα με τις καιρικές συνθήκες. Επιλέξτε ρούχα διαπνέοντα και αποφύγετε τα σκουρόχρωμα ώστε να είστε πιο εύκολα ορατοί σε διερχόμενους οδηγούς.
• Αν ο τερματισμός δεν είναι στο σπίτι σας τότε προνοήστε για επιπλέον ρουχισμό καθώς θα είστε ιδρωμένοι κατά την επιστροφή.
• Καπέλο και αντηλιακό.
Τι άλλο πρέπει να προσέξω;
• Ανάλογα την απόσταση, τη διάρκεια και το χώρο θα πρέπει να προνοήσετε οπωσδήποτε για νερό.
• Αν τρέχετε σε μέρος μη επαρκώς φωτισμένο καλό θα είναι να έχετε μαζί σας και ένα φακό.
• Ρυθμίστε κατάλληλα τη διατροφή σας πριν και μετά την προπόνησή σας για μέγιστα αποτελέσματα.
• Ελέγξτε την κατάσταση υγείας σας και αν απαιτείτε αθληθείτε υπό τις οδηγίες του ιατρού και την επίβλεψη ενός γυμναστή.

Πώς ξεκινάω;

Η απάντηση στην ερώτηση πώς ξεκινάω το τρέξιμο είναι: Περπατώντας.
Κάντε τις πρώτες μέρες μια μικρή απόσταση περπατώντας. Έπειτα αυξήστε την ταχύτητα βαδίσματος και όταν νοιώσετε έτοιμοι προσθέστε κάποια λεπτά τρέξιμο ενδιάμεσα. Έπειτα αυξήστε σταδιακά την ταχύτητα και την απόσταση.

Η ταχύτητα, ο ρυθμός, η απόσταση είναι παράμετροι οι οποίοι πρέπει να ρυθμιστούν ανάλογα με τις προσωπικές σας δυνατότητες. Καλό θα είναι να ξεκινήσετε σε χαλαρούς ρυθμούς δίνοντας στο σώμα σας τον απαραίτητο χρόνο προσαρμογής. Μη ξεχνάτε να ξεκινάτε πάντα κάνοντας προθέρμανση και αποθεραπεία στο τέλος της προπόνησης με τις απαραίτητες διατάσεις. Αν δεν έχετε ασχοληθεί ποτέ πριν με άσκηση, αν έχετε αμφιβολίες για τον καλύτερο για εσάς τρόπο προπόνησης ή αν έχετε φτάσει σε ένα προπονητικό πλατό που θέλετε να ξεπεράσετε τότε καλό θα ήταν να ζητήσετε τις συμβουλές ενός προσωπικού γυμναστή.

Μη ξεχνάτε ότι η καλή παρέα (δίποδη ή τετράποδη) πολλές φορές συμβάλει θετικά και αυξάνει τη συχνότητα τον προπονήσεων αφού ο ένας παροτρύνει τον άλλο…

You may also like

Leave a Comment