Home ΔΙΑΤΡΟΦΗ Καρπουζι

Καρπουζι

karpouzi-piso_1920x1074 (1)-min

Ποιος μπορεί να αντισταθεί σε ένα κομμάτι καρπούζι;

Αγαπημένο αλλά και παρεξηγημένο καλοκαιρινό φρούτο. Οι περισσότεροι πιστεύουν ότι δεν περιέχει θρεπτικές ουσίες αλλά μόνο νερό και ζάχαρη καθώς επίσης ότι είναι βόμβα θερμίδων.

Το καρπούζι περιέχει μεγάλη ποσότητα νερού (90%), το οποίο βέβαια δεν αποτελεί μειονέκτημα μιας και συμβάλει στην ενυδάτωση του οργανισμού την οποία το καλοκαίρι έχουμε και περισσότερο ανάγκη.

Θερμιδικά 100γρ καρπουζιού αποδίδουν μόλις 30 θερμίδες, όταν πολλά από τα φρούτα περιέχουν αναλογικά περισσότερες θερμίδες. Για παράδειγμα 100γρ μήλου αποδίδουν περίπου 50 θερμίδες ενώ 100γρ μπανάνας περίπου 200 θερμίδες.

Το καρπούζι περιέχει επίσης σημαντικές ποσότητες Βιταμίνης C που ως γνωστό είναι απαραίτητη για την καλή λειτουργία του ανοσοποιητικού συστήματος. Μάλιστα τα 100γρ. καλύπτουν το 13% της συνιστάμενης ημερήσιας δόσης. Περιέχει επίσης Λυκοπένιο μιας ουσίας με ισχυρή αντιοξειδωτική δράση η οποία συμβάλει στην πρόληψη χρόνιων εκφυλιστικών νόσων και διάφορων μορφών καρκίνου. Επίσης περιέχει σημαντική ποσότητα βιταμίνης Α (β-καροτένιο), Β6 και Β1, κάλιο, μαγνήσιο κ.α..

Μια σημαντική λεπτομέρεια, που οι περισσότεροι αγνοούν, είναι ότι ναι μεν το καρπούζι έχει υψηλό γλυκαιμικό δείκτη (70) αλλά παράλληλα έχει πολύ χαμηλό γλυκαιμικό φορτίο (4). Έτσι ακόμη και άτομα που πάσχουν από σακχαρώδη διαβήτη μπορούν να εντάξουν μέτρια ποσότητα στη διατροφή τους από αυτό το νόστιμο και ωφέλιμο καλοκαιρινό φρούτο.

Για εσάς που αγαπάτε το συνδυασμό καρπούζι με φέτα τα νέα είναι καλά! Όχι μόνο δεν είναι απαγορευμένος αλλά αντιθέτως μπορεί να αποτελέσει ένα καλό συνδυασμό για σνακ καθώς συνδυάζει υδατάνθρακα με πρωτεΐνη. Λίγη προσοχή όμως στην ποσότητα της φέτας καθώς περιέχει και λιπαρά.

Να θυμάστε ότι όλες οι τροφές έχουν θέση στη διατροφή μας αρκεί να τις επιλέγουμε στη ποσότητα και με τη συχνότητα την οποία χρειάζεται ο οργανισμός μας.

You may also like

Leave a Comment