Home ΔΙΑΤΡΟΦΗ Smoothies

Smoothies

smoothies-1_1920x1074-min

Η νέα τάση στους κύκλους των healthy foodists είναι τα smoothies.

Τι είναι όμως τα smoothies και πως μπορούν να επηρεάσουν την διατροφή μας;

Στην πραγματικότητα δεν υπάρχει ένα συγκεκριμένος και ακριβής ορισμός. Μπορούμε όμως να πούμε ότι πρόκειται για ένα εύγευστο, αρωματικό, παχύρευστο και αφρώδες ρόφημα που περιέχει αλεσμένα φρέσκα ή κατεψυγμένα φρούτα ή λαχανικά και τις περισσότερες φορές συμπληρώνεται με κάποιο γαλακτοκομικό προϊόν και άλλα συστατικά, όπως ξηρούς καρπούς και σπόρους, γλυκαντικές ύλες και ότι άλλο βάζει η φαντασία μας και οι γευστικές μας προτιμήσεις.

Πως παρασκευάζονται;

Η αρχική απάντηση είναι, εύκολα! Χρειάζεται φαντασία, αυτοσχεδιασμό και πειραματισμό!!!

Διαλέγουμε τα υλικά που μας αρέσουν, τα αναμειγνύουμε σε ένα μπλέντερ και με αυτό μπορούμε να αντικαταστήσουμε ένα γεύμα ή ένα σνακ.

61304-minΒέβαια ακολουθώντας κάποιους βασικούς κανόνες μπορούμε να διασφαλίσουμε ότι το ρόφημά μας πέραν της γεύσης θα μας προσφέρει ενέργεια και θρεπτικά συστατικά. Αν περιέχει πρωτεΐνη, υδατάνθρακα αλλά και ωφέλιμα λιπαρά μπορεί να πάρει επάξια τον τίτλο του πλήρους γεύματος. Δοκιμάστε το στο πρωινό σας!

Καθώς λοιπόν τα smoothies γίνονται με συνδυασμό διαφορετικών τροφών, η διατροφική τους αξία είναι σημαντική. Ακολουθώντας μερικούς βασικούς κανόνες τότε μπορούμε να τα μετατρέψουμε σε σύμμαχο στην διατροφή μας.

Μερικά μυστικά για να κάνουμε τα smoothies σύμμαχο μας…

  • Να είναι πλούσια σε φυτικές ίνες.  Οι φυτικές ίνες είναι το «μαγικό» συστατικό καθώς σας φουσκώνουν, τρώτε λιγότερο και νιώθετε χορτάτοι όλη την ημέρα. Τα φρούτα και τα λαχανικά είναι πλούσια σε αυτές. Το συχνότερο συστατικό για τα smoothies είναι οι μπανάνες δοκιμάστε όμως να προσθέσετε βατόμουρα, αβοκάντο, ακτινίδια, αχλάδι τα οποία περιέχουν επίσης μεγάλες ποσότητες φυτικών ινών. Εάν θέλετε να το καταναλώσετε ως μικρό γεύμα δοκιμάστε να προσθέσετε 2κ.σ. πίτουρο βρώμης.
  • Να περιέχει πρωτεΐνες. Μπορεί να φτιάξετε το πιο πράσινο smoothie, αυτό όμως δεν σημαίνει ότι είναι και το πιο υγιεινό. Προσθέστε τουλάχιστον 10 γραμμάρια πρωτεΐνες. Ορισμένες καλές πηγές πρωτεΐνης είναι το φυτικό γάλα, το γιαούρτι, το τυρί τύπου cottage ή ακόμα τα καρύδια και τα φασόλια.
  • Μην προσθέτετε έξτρα ζάχαρη. Αν χρησιμοποιήσετε ώριμα φρούτα και λαχανικά εποχής θα λάβετε όλες τις γλυκαντικές ουσίες που περιέχουν, επίσης σκεφτείτε ότι όλα τα συστατικά που θα χρησιμοποιήσετε γιαούρτι, γάλα, χυμοί περιέχουν ήδη τις γλυκαντικές τους ουσίες. Οπότε δεν υπάρχει λόγος να προσθέσετε κάτι έξτρα. Αν όμως θέλετε να το κάνετε πιο γλυκό προσθέστε λίγο γάλα καρύδας ή αμυγδάλου, ένα κουταλάκι μέλι, αποξηραμένα φρούτα, λίγο εκχύλισμα βανίλιας ή λίγη κανέλα.
  • Προσθέστε λαχανικά. Για να είναι γευστικό ένα smoothie δεν χρειάζεται να περιέχει μόνο φρούτα. Όσες φυτικές ίνες και να περιέχουν τα φρούτα, δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι έχουν και μεγάλη περιεκτικότητα σε θερμίδες. Προσθέστε μερικά λαχανικά όπως το αγγούρι, το καρότο, το σπανάκι ή το λάχανο και επωφεληθείτε από τα θρεπτικά τους συστατικά και την διακριτική σχεδόν ουδέτερή τους γεύση. Δοκιμάστε οπωσδήποτε το παντζάρι!!!
  • Μην υπερβάλλετε σε υλικά. Το γεγονός ότι υπάρχουν πολλά φρούτα, λαχανικά ή άλλες τροφές που θεωρούνται υγιεινές, δεν σημαίνει ότι ένα ρόφημα πρέπει να έχει υπερβολικές ποσότητες από όλα. Φτιάξτε κάθε μέρα και έναν διαφορετικό συνδυασμό!
  • Προσθέστε καλής ποιότητας λιπαρά. Προσθέτοντάς στο smoothie μια κουταλιά σπασμένο λιναρόσπορο που αποτελεί μια από τις καλύτερες πηγές ωμέγα-3 λιπαρών θα το απογειώσετε θρεπτικά. Μισό αβοκάντο, μια κουταλιά φυστικοβούτυρο ή λίγοι ξηροί καρποί θα του προσφέρει καλά λιπαρά, θέλει όπως προσοχή για να μην αυξήσετε υπερβολικά τις θερμίδες.

Είναι τα smoothies κατάλληλα για τα παιδιά;

creative-organic-smoothie-kids-green-pink-smoothies-56681099-minΑν το smoothie φτιαχτεί με το σωστό τρόπο μπορεί πολύ εύκολα να προσφερθεί στα παιδιά. Είναι και ένας τρόπος για να τα ξεγελάσετε ώστε να καταναλώσουν φρούτα και λαχανικά, καθώς όλοι ξέρουμε ότι πολλά παιδιά δεν θέλουν να τα τρώνε.

Προσοχή όμως, μην κάνετε κατάχρηση!!!

Τα παιδιά πρέπει να μάθουν να καταναλώνουν τα φρούτα και τα λαχανικά ως έχουν και να χρησιμοποιούν το στόμα και τα δόντια τους. Πολλοί γονείς, χάρις ευκολίας, κρατούν περισσότερο καιρό από ότι απαιτείται τα παιδιά τους στις αλεσμένες τροφές και συχνά επιστρέφουν σε αυτές ακόμη κι όταν τα παιδιά έχουν μεγαλώσει αρκετά. Έρευνες δείχνουν ότι αυτά τα παιδιά έχουν αυξημένες πιθανότητες να γίνουν παχύσαρκοι ενήλικες.

Χυμοί vs Smoothies;

Όπως είδαμε τα smoothies είναι ένα μείγμα φρέσκων πολτοποιημένων υλικών και ανάλογα με τα υλικά που προσθέτουμε αυξάνουμε την διατροφική τους αξία. Φυσικά για να μη χάσουμε σημαντικό μέρος από τα θρεπτικά τους συστατικά πρέπει να το καταναλώσουμε το συντομότερο δυνατό μετά την παρασκευή του.

Οι χυμοί είναι ένας καλός τρόπος να καλύψουμε τις ανάγκες μας σε φρούτα και λαχανικά που δυσκολευόμαστε να ενσωματώσουμε στην καθημερινή μας διατροφή και να καλύψουμε τις ανάγκες μας σε βιταμίνες και τα μέταλλα. Όμως η διαδικασία με την οποία παρασκευάζονται οι χυμοί, απομακρύνει αρκετές από τις φυτικές ίνες που χρειάζεται ο οργανισμός μας και έτσι δεν νιώθουμε κορεσμό καταναλώνοντάς τους. Σύντομα μετά την κατανάλωση ενός χυμού το αίσθημα πείνας επιστρέφει και προσφεύγουμε στην κατανάλωση κι άλλων θερμίδων…

You may also like

Leave a Comment