Home ΔΙΑΤΡΟΦΗ Kale ΕΝΑ ΜΙΚΡΟ ΘΑΥΜΑ

Kale ΕΝΑ ΜΙΚΡΟ ΘΑΥΜΑ

benefits-of-kale_1920x1074-min

Το kale (κέιλ) είναι ένα λαχανικό, εξαιρετικά ωφέλιμο για την υγεία καθώς έχει μεγάλη θρεπτική πυκνότητα. Μπορεί να συναντήσετε αρκετά είδη, μωβ ή πράσινο, σγουρό ή ίσιο. Ανήκει στα σταυρανθή λαχανικά όπως το λάχανο, το μπρόκολο, το κουνουπίδι και τα λαχανάκια Βρυξελλών, όμως η θρεπτική αξία του τα ξεπερνά όλα με διαφορά.

Αν και στην Ελλάδα μέχρι πριν λίγα χρόνια δεν ήταν ιδιαίτερα γνωστό παρατηρούμε πλέον την άνοδο της δημοτικότητας του η οποία σχετίζεται φυσικά με την αύξηση της ευαισθητοποίησης των ανθρώπων σχετικά με τη διατροφή και την υγεία.

Γιατί να το εντάξουμε στη διατροφή μας;

Είναι χαμηλό σε θερμίδες, περιέχει φυτικές ίνες και ωφέλιμα λιπαρά οξέα. 1

Μια μερίδα ωμό καλέ αποδίδει περίπου 30 θερμίδες. Αξίζει να σημειωθεί ότι είναι πλούσιο σε φυτικές ίνες που συμβάλουν στην καλή λειτουργία του πεπτικού συστήματος. Περιέχει σημαντική ποσότητα απαραίτητων λιπαρών οξέων Ω-3 και Ω-6.

Είναι πλούσιο σε βιταμίνες, μέταλλα και ιχνοστοιχεία.

Στους πίνακες μπορούμε να δούμε την περιεκτικότητα σε βιταμίνες, μέταλλα και ιχνοστοιχεία που αναλογούν  σε μια μερίδα (περίπου 60γρ) ωμό Κέιλ. Είναι άριστη πηγή βιταμίνης A (βήτα – καροτίνη), C και K καθώς υπερκαλύπτει την συνιστώμενη ημερήσια δόση.

Επίσης αποτελεί άριστη πηγή ασβεστίου, καλίου, μαγνησίου και μαγγανίου. Μια εξαιρετικά σημαντική ιδιότητα είναι ότι έχει χαμηλή περιεκτικότητα σε οξαλικά άλατα, ουσίες που μπορούν να περιορίσουν την απορρόφηση άλλων συστατικών όπως του ασβεστίου.

4

Έχει έντονα αντιοξειδωτική αλλά και αντιφλεγμονώδη δράση.

Στη λίστα ORAC (Oxygen Radical Absorbance Capacity) του οργανισμού USDA κατέχει την πρώτη θέση ανάμεσα στα λαχανικά  με σκορ 1770 (ανά 100gr τροφίμου). Όσο πιο ψηλά στη λίστα αυτή είναι ένα τρόφιμο, τόσο πιο υψηλή αντιοξειδωτική ικανότητα έχει.

Εκτός από τα συμβατικά αντιοξειδωτικά όπως η βιταμίνη C, το β-καροτένιο και το μαγγάνιο, μας παρέχει πολύτιμα φλαβονοειδή, συμπεριλαμβανομένων της κερσετίνης και της καμφερόλης. Εργαστηριακές αναλύσεις και μελέτες έχουν δώσει ενδείξεις για μια σειρά θετικών επιδράσεων των φλαβονοειδών στην υγεία, όπως η καταπολέμηση φλεγμονών, η καρδιοπροστατευτική δράση και η αναστολή της ανάπτυξης καρκινικών κυττάρων.

Πως μπορούμε να το εντάξουμε στη διατροφή μας;kale_chips_recipe-1-min

Έχει έντονη γεύση που θυμίζει αμυδρά κάτι ανάμεσα σε λάχανο και σπανάκι. Μπορείτε να το καταναλώσετε με πολλούς διαφορετικούς τρόπους.

Δοκιμάστε το ωμό σε σαλάτα με μήλο, ξηρούς καρπούς και ανθότυρο ή ανάμεικτο με άλλα χειμωνιάτικα λαχανικά όπως το λάχανο (λευκό ή κόκκινο) και το σπανάκι.

Μπορείτε να το εντάξετε στα μαγειρευτά σας. Προσθέστε το στο σπανακόρυζο, φτιάξτε μια ιδιαίτερη μακαρονάδα με μαγειρεμένο kale, κουκουνάρι και τριμμένη παρμεζάνα ή συνδυάστε το με μαυρομάτικα φασόλια και φρέσκο κρεμμυδάκι.

kale-ginger-detox-smoothie-minΑν δεν φοβάστε να δοκιμάσετε κάτι πιο ιδιαίτερο, μια μικρή θρεπτική βόμβα, τότε φτιάξτε ένα smoothies με kale, μπανάνα, αχλάδι και γάλα αμυγδάλου.

Μην παραλείψετε να δοκιμάσετε τα τσιπς!!! Ναι υπάρχουν και υγιεινά τσιπς… Αποξηραμένα φύλλα kale σε διάφορες γεύσεις και μάλιστα από ελληνική εταιρία.

You may also like

Leave a Comment